Groepstraining Ongewenst gedrag en agressie

Doel van de training is het aanleren of verbeteren van kennis en communicatieve vaardigheden om zekerder en effectiever op ongewenst (agressief) gedrag te kunnen reageren. Je wisselt ervaringen uit met andere deelnemers en gaat aan de slag met het herkennen van agressie en het ontmoedigen van ongewenst gedrag. Ook het voorkomen van een conflict en een praktijksimulatie staan op de agenda. Tijdens deze training “hospicurity” behandelen wij de balans tussen gastvrijheid (hospitality) en beveiliging (security).

Onderwerpen:

  • Soorten agressie 
  • Zelf-controle 
  • De agressie pyramide 

Inhoud cursus

  • Inventarisatie agressie- en overvalervaring bij de deelnemers
  • Wat is agressie, welke vormen/kenmerken van agressie zijn er en hoe herken je deze?
  • Het intrainen van reducerende technieken
  • Wat is klantgericht communiceren in jouw werksituatie?
  • Het ontmoedigen van ongewenst gedrag
  • Het voorkomen van (of een escalatie van) een conflict
  • Het corrigeren van ongewenst gedrag
  • Praktijksimulatie met professionele acteur

Voor wie bestemd?

Medewerkers die binnen jouw organisatie het risico lopen om met agressief en ongewenst gedrag geconfronteerd te worden en zelfs met een overval te maken kunnen krijgen.

Duur van de training

De cursustijden zijn van 09.00 uur tot 16.00 uur. Vanaf 6 deelnemers tot maximaal 12 deelnemers verzorgen wij deze groepstraining op jouw locatie.

Inclusief

  • Op maat cursusverzorging door de trainer en één professionele acteur;
  • De voorbereiding (telefonische intake, maatwerk, aanpassingen presentatiemiddelen,etc.) door de trainer;
  • Het gebruik van presentatiemiddelen en reiskosten;
  • Lesuren, reisuren en reiskosten van de docent en professionele acteur

info@bhv.nl

024 373 09 77
Bel ons terug
.