Adviesraad borgt de kwaliteit voor onze klanten

Elke dag maken wij ons sterk voor de bedrijfsveiligheid van organisaties. Daarvoor volgen we de ontwikkelingen in ons vakgebied op de voet. We kijken naar de wereld om ons heen, naar de maatschappelijke, juridische en politieke veranderingen en naar ontwikkelingen op de arbeidsmarkt en in de techniek. Wat voor gevolgen hebben die voor de bedrijfsveiligheid van onze klanten? Wat hebben zij nodig, nu en in de toekomst, en hoe kunnen wij hen daar zo goed mogelijk bij helpen? Wat betekenen die veranderingen voor hoe wij werken en trainen, en voor wat wij adviseren?

Vragen die voor ons essentieel zijn omdat we onszelf zien als partner van onze klanten als het aankomt op bedrijfsveiligheid. En voor partners loop je nu eenmaal een stapje harder. Omdat je oprecht wilt dat het goed met hen gaat. En blijft gaan. Daarom willen, nee moeten we goed geïnformeerd zijn en goed geïnformeerd blijven. Dat doen we door te luisteren naar onze klanten, te praten met experts in het veld, door relevante vakbladen te lezen, congressen te bezoeken én door een adviesraad op te richten die ons adviseert over ontwikkelingen en kansen.

Even voorstellen

> Johannes de Geus
Dé expert op het gebied van Learning en Development. Momenteel leerarchitect voor diverse bedrijven en scholen (CVO, ROCvA, RDW, VVN), teamcoach en executive coach, en expert op het gebied van duurzame inzetbaarheid en academiebouw (het opzetten van bedrijfsinterne opleidingsorganisaties). Johannes ziet de adviesraad van BHV.NL vooral als een soort certificaat van betrouwbaarheid. Vanuit zijn eigen rol in de raad focust hij op twee aspecten: leren de cursisten werkelijk wat de klant wil dat ze leren? En is het leerbeleid van BHV.NL voor haar eigen mensen op orde? 

 
Johannes
> Marko Redelijkheid
Hoofd Voorbereiding Veiligheidsregio ZHZ (Zuid-Holland Zuid) met jarenlange ervaring in het bedrijfsleven (o.a. een directiefunctie bij PON). Deze ervaring in combinatie met zijn huidige functie bij de Veiligheidsregio ZHZ maakt dat Marko een unieke bijdrage kan leveren aan de adviesraad. Wat hem vooral aanspreekt in de adviesraad is dat BHV.NL pro-actief wil nadenken over haar productstrategie en niet pas reageert als de markt veranderd is. Marko kende BHV.NL al ‘van de buitenkant’: als klant en als partner: de Veiligheidsregio ZHZ is eigenaar van Spinel, het opleidingscentrum waar ook BHV.NL regelmatig traint. In zijn adviseursrol maakt hij BHV.NL nu ook ‘van de binnenkant’ mee. 
 

 
Marko Redelijkheid

De adviesraad houdt ons scherp

De adviesraad draagt bij aan de kennis- en productontwikkeling van BHV.NL door kritisch mee te denken, proactief handelen te bevorderen en een rol te spelen in het borgen van de kwaliteit. We hebben er bewust voor gekozen mensen van buiten BHV.NL te vragen zitting te nemen in onze adviesraad. Niet omdat onze ‘eigen’ mensen onvoldoende kennis zouden hebben, integendeel, maar wel omdat we ons willen laten voeden en uitdagen door dé experts van de deelterreinen (brand)veiligheid, veiligheidskunde en learning & development. Zo kwamen we uit bij Marko Redelijkheid en Johannes de Geus. In de kaders in dit artikel stellen we ze aan je voor. Deze deskundigen, die hun sporen in hun vakgebied meer dan verdiend hebben, gaan ons helpen bij twee dingen:
  • Het ontwikkelen van producten en diensten die onze klanten echt verder helpen.
  • Het vertalen van kennis en inzichten in nieuwe leervormen en andere innovaties, zoals apps. 
Hans de Bruijn, directeur van BHV.NL, ziet de adviesraad als een ‘inhoudelijke, intellectuele gids voor de organisatie, een kwaliteitsorgaan dat ons informeert en adviseert over waar we naartoe moeten met de inhoud van onze producten en dienstverlening, en manier van lesgeven om op of the bill te blijven. We willen qua kwaliteit en innovaties vooroplopen, en daarvoor moet je uitgedaagd worden. Uit de waan van de dag worden gehaald. Experts houden je scherp. Stellen de juiste vragen, delen nieuwe kennis en inzichten, en sparren samen met ons over nieuwe producten en leervormen. Voor zover ik weet, zijn wij het enige BHV-bureau met een adviesraad, ja. Dat is natuurlijk niet de reden dat we een adviesraad hebben opgericht: we willen met de adviesraad de kwaliteit van onze dienstverlening borgen, nu en in de toekomst.’

Gevraagd en ongevraagd adviseren

De adviesraad komt tweemaal per jaar bijeen. Ter voorbereiding op deze bijeenkomsten informeert BHV.NL de twee leden, Marko Redelijkheid en Johannes de Geus, over ontwikkelingen, innovaties en plannen die actueel zijn. Tijdens de bijeenkomsten geven zij hun visie op deze ontwikkelingen en plannen, en informeren BHV.NL over alle zaken die zij van belang of interessant achten. Natuurlijk staat het hen vrij ook buiten deze geplande bijeenkomsten BHV.NL te adviseren over interessante ontwikkelingen. Graag zelfs! En omgekeerd: BHV.NL kan altijd een beroep doen op de expertise van de leden. Vanuit BHV.NL onderhoudt Hans de Bruijn het contact met de adviesraad.
 

Meer weten?

Wil jij meer weten over onze adviesraad? Of wil jij weten wat BHV.NL voor jouw organisatie kan betekenen? Neem dan contact met ons op via 042 373 09 77. 

Daarom BHV.NL!

Het is belangrijk dat niet alleen jij, maar ook je collega's, patiënten, leerlingen en/of bezoekers zich veilig voelen in jouw organisatie en dat jouw veiligheidsorganisatie in actie komt als het erop aan komt. Niet alleen in fysieke noodsituaties, maar ook bijvoorbeeld als discussies dreigen te escaleren en er sprake is van ongewenst, agressief gedrag. Bij BHV.NL hebben wij oog voor wat jij nodig hebt om de veiligheid en bedrijfscontinuïteit in jouw organisatie te waarborgen. 

Lees meer

  • Magazine: alles wat je wilde weten over bedrijfsveiligheid
    Download het magazine: alles wat je wilde weten over bedrijfsveiligheid
    Speciaal voor de Dag van de BHV hebben we een inspirerend digitaal magazine gemaakt: Alles wat je wilde weten over bedrijfsveiligheid. Dit gratis magazine is een ode aan de everyday heroes: de BHV'ers die zich inzetten voor een veilige werkomgeving. Of je nu zelf BHV’er bent, verantwoordelijk bent voor bedrijfsveiligheid of gewoon benieuwd bent hoe je jouw organisatie veiliger maakt, dit magazine staat vol verhalen, inzichten en praktische tips.
  • Toolkit om nieuwe BHV'ers te werven
    Toolkit om nieuwe BHV'ers te werven
    Het werven van nieuwe BHV’ers kan in de praktijk best een uitdaging zijn. Medewerkers twijfelen vaak of de rol wel bij hen past, of vinden het spannend om de verantwoordelijkheid aan te gaan. Terwijl BHV’ers onmisbaar zijn om de veiligheid binnen je organisatie te waarborgen. Om bedrijven hierbij te ondersteunen, hebben we een complete BHV-wervingskit ontwikkeld. Deze kit bevat handige tips, kant-en-klare communicatiemiddelen en inspirerende voorbeelden die je direct kunt inzetten om collega’s enthousiast te maken voor de rol van BHV’er.
  • BHV kennis en vaardigheden up-to-date: zo blijf je scherp in noodsituaties
    BHV kennis en vaardigheden up-to-date: zo blijf je scherp in noodsituaties
    Als BHV’er draag je een grote verantwoordelijkheid. Je weet te handelen bij brand, begeleidt een ontruiming en verleent eerste hulp wanneer dat nodig is. Je staat niet alleen in voor je eigen veiligheid, maar ook voor die van collega’s en bezoekers. Het is daarom essentieel om je kennis en vaardigheden jaarlijks bij te houden en te oefenen.
  • Veiligheid in de kinderopvang
    Veiligheid in de kinderopvang
    In de kinderopvang staat veiligheid voorop. Kinderen zijn kwetsbaar en hebben een omgeving nodig waarin ze zich kunnen ontwikkelen, spelen én leren, zonder dat er risico’s zijn voor hun gezondheid of welzijn. Of het nu gaat om kinderdagverblijven, peuterspeelzalen of buitenschoolse opvang, medewerkers spelen een cruciale rol in het creëren van een veilige omgeving.
  • Zo kwam de vernieuwde BHV-herhalingscursus tot stand
    Zo kwam de vernieuwde BHV-herhalingscursus tot stand
    Een BHV-herhalingscursus volgen. Misschien denk je aan dezelfde oefeningen en dezelfde theorie van vorig jaar. Maar niets is minder waar. Vanaf september is het programma van de BHV herhalingscursus volledig vernieuwd.
  • EHBO in de sport: waarom het belangrijk is voor sportclubs en trainers
    EHBO in de sport: waarom het belangrijk is voor sportclubs en trainers
    Sporten brengt veel voordelen met zich mee, maar helaas ook risico’s. Of het nu gaat om een blessure tijdens het voetballen, een verstuiking bij het hardlopen of een andere onverwachte gebeurtenis: blessures komen vaak voor in de sportwereld. Hoe zorg je er voor dat je met zekerheid kan handelen?
  • De 5 belangrijkste basisregels bij het verlenen van EHBO
    De 5 belangrijkste basisregels bij het verlenen van EHBO
    Of je nu een ervaren EHBO’er bent of je voor het eerst een EHBO-cursus volgt, het is essentieel om de basisregels van eerste hulp te begrijpen en toe te passen. In noodgevallen kunnen deze regels het verschil maken tussen snel herstel of ernstigere gevolgen. In dit artikel leggen we de vijf belangrijkste basisregels uit die je altijd in je achterhoofd moet houden bij het verlenen van eerste hulp.
  • Hoe vaak moet je een EHBO-cursus herhalen?
    Hoe vaak moet je een EHBO-cursus herhalen?
    Heb jij je EHBO-diploma behaald en denk je dat je wel even vooruit kunt? Helaas is dat niet het geval. Om je kennis en vaardigheden up-to-date te houden, is het essentieel om je EHBO-cursus periodiek te herhalen. In dit artikel leggen we uit waarom herhaling cruciaal is, hoe snel je kennis kan vervagen en hoe vaak je de cursus moet volgen om effectief voorbereid te blijven in noodsituaties.
  • Calamiteit op de werkvloer: wie doet wat?
    Calamiteit op de werkvloer: wie doet wat?
    Op de werkvloer kan het elke dag gebeuren: een ongeluk, een medische noodsituatie, of een calamiteit waarbij direct handelen nodig is. Maar wie is er eigenlijk verantwoordelijk voor de eerste hulp in zo’n situatie? Is het de BHV'er, de preventiemedewerker, of de EHBO’er? En hoe werkt de samenwerking tussen deze rollen? In dit artikel leggen we uit wie wat doet bij een noodsituatie en wat de wettelijke verplichtingen zijn.

info@bhv.nl

024 373 09 77
Bel ons terug
.