Normcertificering

Wij bieden je een breed pakket aan dienstverlening op het gebied van advies en begeleiding, training en opleiding en het afnemen van (interne) audits voor normcertificeringen, schema’s en richtlijnen (zoals BRL). 

​Hierbij valt te denken aan:

  • ISO-9001:2008; kwaliteit;
  • VCA-certificering; veiligheid;
  • HACCP; voedselveiligheid;
  • AEO-douane certificering;
  • TAPA; certificering van beveiliging van transport, opslag en distributie.

​Kwaliteit: ISO-9001:2008

Internationale kwaliteitsnorm, die wordt toegepast over de hele wereld. Met het invoeren hiervan kan meer efficiency worden bereikt alsmede een hoge mate van klanttevredenheid. In de norm zijn eisen opgenomen op het gebied van:
  • Beleid en doelstellingen;
  • Directiebeoordeling;
  • Wet- en regelgeving;
  • Gedocumenteerd managementsysteem (kwaliteitshandboek);
  • Taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden;
  • Competentie van mensen;
  • Ter beschikking stellen van middelen, zoals opleidingen, machines, gereedschappen, computers etc.;
  • Borging en bewaking van processen; hoe worden de processen uitgevoerd en op welke wijze wordt gemeten of het goed gaat en welke maatregelen worden genomen als het niet goed gaat;
  • Continue verbetering door het registreren van klachten en afwijkingen en het periodiek toetsen van de organisatie door middel van interne audits;
  • Product- en dienstverlening;
  • Klanttevredenheid;
  • Leveranciers en subcontractors;

​Veiligheid; VCA* en VCA**

Veiligheid en goede arbeidsomstandigheden zijn tegenwoordig niet meer weg te denken. Veel opdrachtgevers stellen minimaal als eis dat werknemers een VCA diploma hebben (basis of VOL-VCA) en steeds meer opdrachtgevers eisen dat de organisatie VCA is gecertificeerd. VCA staat voor VGM (veiligheid, gezondheid, milieu) checklijst aannemers. Hierin zijn twee niveaus te onderscheiden: VCA* en VCA**. Daarnaast is er de VCU, speciaal voor uitzendorganisaties en detacheringbureaus.

Lees meer

  • Ploegleider versus coördinator: wie doet wat precies?
    Ploegleider versus coördinator: wie doet wat precies?
    Een BHV-organisatie bestaat vaak uit meerdere rollen. Zo heb je naast de BHV’ers en een Hoofd-BHV, ook een coördinator en ploegleider. Maar wat is nu precies het verschil tussen die twee? Tijd om de taken en verantwoordelijkheden op een rijtje te zetten. Zo kun je meteen checken of dit iets voor jou is!
  • Taken & verantwoordelijkheden van de verschillende rollen binnen de bedrijfsnoodorganisatie
    Taken & verantwoordelijkheden binnen de bedrijfsnoodorganisatie
    De bedrijfsnoodorganisatie bestaat uit een team van medewerkers die zich graag inzetten voor de veiligheid
    van de organisatie. Dit houdt in de preventie van bedrijfsongevallen, het coördineren van een ontruiming, het
    verzorgen van essentiële communicatie tijdens noodsituaties en adequaat reageren bij ongevallen. Om dit alles effectief te organiseren zijn er verschillende rollen met specifieke verantwoordelijkheden vastgesteld. Die zijn noodzakelijk voor een goed functionerende bedrijfsnoodorganisatie en een optimale samenwerking van het
    team, medewerkers en eventuele hulpdiensten.
  • 5 tips voor het werven van BHV’ers intern
    5 tips voor het werven van BHV’ers intern
    Als werkgever wil je de BHV-organisatie goed op orde hebben. Dat is tenslotte jouw verantwoordelijkheid. Bovendien wil je dat medewerkers en bezoekers veilig zijn, ook in het geval van een calamiteit. Denk aan een ongeval, brand of iemand die onwel wordt. Om in die allereerste cruciale minuten accuraat op te treden, heb je bedrijfshulpverleners (BHV’ers) nodig. Maar, hoe motiveer je collega’s om die rol op zich te nemen? Een uitdaging waarmee veel bedrijven worstelen. Wij delen tips! 
  • hesjes bhv
    Hesjes voor de bedrijfsnoodorganisatie: Hoe zit dat?
    Bedrijfshulpverlening is een belangrijk onderdeel van de veiligheid op de werkvloer in Nederland. (Hoofd-)BHV’er, en ploegleiders en zijn getrainde medewerkers die bij een noodsituatie zoals brand, ontruiming, of een medisch incident, direct kunnen ingrijpen om de veiligheid van andere werknemers te waarborgen. Een belangrijk aspect van de herkenbaarheid en effectiviteit van de bedrijfsnoodorganisatie is het dragen van een hesje in een specifieke kleur. In dit artikel beschrijven we de kleuren van hesjes, wat er precies verplicht is, en welke kleur geassocieerd wordt met verschillende rollen binnen de bedrijfsnoodorganisatie.
     
  • 10x handige hulpmiddelen voor BHV-teams bij een ontruiming
    10x handige hulpmiddelen voor BHV-teams bij een ontruiming
    Whoooop. Het alarm in het bedrijfspand gaat loeiend af. Tijd voor de getrainde BHV’ers om te gaan ontruimen. De slow whoop, noodverlichting, vluchtwegaanduiding en verzamelplaats zijn meestal wel aanwezig. Maar wist je dat er nog meer handige hulpmiddelen zijn die de taak van BHV’ers tijdens een ontruiming een stuk makkelijker maken? We delen ze hier met je!
  • Dit zijn de verschillen tussen een hartinfarct, hartstilstand en hartfalen
    Dit zijn de verschillen tussen een hartinfarct, hartstilstand en hartfalen
    In de volksmond worden de termen hartinfarct, hartfalen en hartstilstand vaak door elkaar gehaald. Ontdek in dit artikel de verschillen. 
  • Dit zijn de verschillende soorten brandwonden
    Dit zijn de verschillende soorten brandwonden
    Brandwonden worden ingedeeld in verschillende gradaties, elk met hun eigen kenmerken. In dit artikel gaan we dieper in op deze gradaties en hun onderscheidende eigenschappen.
  • Schaafwond? Een kusje erop helpt niet altijd, lees daarom deze tips!
    Schaafwond? Een kusje erop helpt niet altijd, lees daarom deze tips!
    In je kinderjaren heb je vast wel eens een schaafwond opgelopen. Een kusje erop van je moeder of vader kon de ergste pijn verzachten. Maar voor een goede behandeling van schaafwonden is meer nodig dan alleen dat. We vertellen je graag wat erbij komt kijken.
  • Vechten, vluchten of bevriezen: hoe reageer jij als BHV’er op angst?
    Vechten, vluchten of bevriezen: hoe reageer jij als BHV’er op angst?
    Iedereen reageert anders op angst. Maar hoe reageer jij in een noodsituatie? Gelukkig kun je deze automatische reacties trainen door noodsituaties regelmatig te oefenen. Het resultaat? Minder kans op bevriezen, aarzeling of paniek en meer zekerheid in handelen.

info@bhv.nl

024 373 09 77
Bel ons terug
.