Normcertificering

Wij bieden je een breed pakket aan dienstverlening op het gebied van advies en begeleiding, training en opleiding en het afnemen van (interne) audits voor normcertificeringen, schema’s en richtlijnen (zoals BRL). 

​Hierbij valt te denken aan:

  • ISO-9001:2008; kwaliteit;
  • VCA-certificering; veiligheid;
  • HACCP; voedselveiligheid;
  • AEO-douane certificering;
  • TAPA; certificering van beveiliging van transport, opslag en distributie.

​Kwaliteit: ISO-9001:2008

Internationale kwaliteitsnorm, die wordt toegepast over de hele wereld. Met het invoeren hiervan kan meer efficiency worden bereikt alsmede een hoge mate van klanttevredenheid. In de norm zijn eisen opgenomen op het gebied van:
  • Beleid en doelstellingen;
  • Directiebeoordeling;
  • Wet- en regelgeving;
  • Gedocumenteerd managementsysteem (kwaliteitshandboek);
  • Taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden;
  • Competentie van mensen;
  • Ter beschikking stellen van middelen, zoals opleidingen, machines, gereedschappen, computers etc.;
  • Borging en bewaking van processen; hoe worden de processen uitgevoerd en op welke wijze wordt gemeten of het goed gaat en welke maatregelen worden genomen als het niet goed gaat;
  • Continue verbetering door het registreren van klachten en afwijkingen en het periodiek toetsen van de organisatie door middel van interne audits;
  • Product- en dienstverlening;
  • Klanttevredenheid;
  • Leveranciers en subcontractors;

​Veiligheid; VCA* en VCA**

Veiligheid en goede arbeidsomstandigheden zijn tegenwoordig niet meer weg te denken. Veel opdrachtgevers stellen minimaal als eis dat werknemers een VCA diploma hebben (basis of VOL-VCA) en steeds meer opdrachtgevers eisen dat de organisatie VCA is gecertificeerd. VCA staat voor VGM (veiligheid, gezondheid, milieu) checklijst aannemers. Hierin zijn twee niveaus te onderscheiden: VCA* en VCA**. VCA* is voor aannemers die geen gebruik maken van onderaannemers. VCA** is voor bedrijven die of gebruik maken van onderaannemers of die multidisciplinair zijn met een grote omvang en complexe processen. Daarnaast is er de VCU, speciaal voor uitzendorganisaties en detacheringbureaus.

Lees meer

  • Reanimatie en hulpverlening tijdens de Corona COVID-19 pandemie
    Reanimatie en hulpverlening tijdens de Corona COVID-19 pandemie
    Steeds meer hulpverleners vragen zich af hoe ze in deze tijd tijdens de COVID-19 crisis nog hulp kunnen verlenen. Lees snel verder.
  • De rol van preventiemedewerker
    De rol van preventiemedewerker
    In het kader van onze nieuwe cursus preventiemedewerker, gaan we wat dieper in op de rol van preventiemedewerker. Want weet jij wat er allemaal wordt verwacht van een preventiemedewerker? 
  • Rollen en taken binnen de bedrijfsnoodorganisatie
    Rollen en taken binnen de bedrijfsnoodorganisatie
    Een van je verantwoordelijkheden als organisatie is het inrichten van je bedrijfsnoodorganisatie. Met een adequaat ingerichte bedrijfsnoodorganisatie, afgestemd op de veiligheidsrisico's in jouw organisatie, ben je voorbereid op het moment dat zich tijdens werkzaamheden een calamiteit voordoet. Daardoor zijn de veiligheid en bedrijfscontinuïteit geborgd. Hierbij komen er verschillende vragen boven. Wat is een bedrijfsnoodorganisatie bijvoorbeeld, hoe ziet die eruit? Welke rollen zijn er en welke taken horen daarbij? Maar ook: hoe hou je de bedrijfsnoodorganisatie op peil? En hoe kan BHV.NL je daar dan bij helpen?
  • Modulair trainen: een betaalbare cursus op maat voor jouw organisatie
    Modulair trainen: een betaalbare cursus op maat voor jouw organisatie
    Alleen die modules volgen die voor jouw organisatie van belang zijn. Modulair trainen bij BHV.NL is niet duurder, maar wel effectiever.
  • Is een RI&E verplicht voor mijn bedrijf?
    Is een RI&E verplicht voor mijn bedrijf?
    Het antwoord op die vraag is duidelijk: ja, een RI&E is verplicht. Sinds 1 januari 1994 is de RI&E verplicht (Risico Inventarisatie & Evaluatie) voor alle werkgevers vanaf 1 FTE. 
  • Elke levensfase vraagt om andere hulpverlening
    Elke levensfase vraagt om andere hulpverlening
    Elke levensfase vraagt om andere hulpverlening. Op zowel emotioneel, communicatief en sociaal vlak. Ontdek welke aandachtspunten er zijn en waar je rekening mee moet houden.
  • taken en verantwoordelijkheden van een BHV'er
    taken en verantwoordelijkheden van een BHV'er
    Een goed georganiseerde bedrijfsnoodorganisatie is sterk afhankelijk van de kennis en kunde van de BHV’ers in een organisatie. 
  • scenario's waar je als BHV'er op voorbereid bent
    scenario's waar je als BHV'er op voorbereid bent
    BHV’er ben je niet alleen op je werk voor de veiligheid van je collega’s, maar ook privé is het relevant om BHV-kennis te hebben en te weten hoe je moet handelen. Want je wilt toch niet machteloos moeten toekijken als iemand in jouw omgeving iets overkomt? 
  • De reden waarom je BHV'er wil worden!
    De reden waarom je BHV'er wil worden!
    Bedrijven zijn verplicht om de veiligheid te waarborgen en bedrijfshulpverlening goed geregeld te hebben. Om deze reden is een organisatie altijd blij met een medewerker die BHV’er wil worden want dan voldoet zij aan de wettelijke verplichting. Maar 

info@bhv.nl

024 373 09 77
Bel ons terug
.
BHV.NL maakt gebruik van cookies om het bezoek aan onze website gemakkelijk te maken. Daarnaast vind je sneller wat je zoekt en bieden we jou relevante informatie. Door op 'OK' te klikken ga je hiermee akkoord. Klik hier voor de instellingen, meer informatie en onze privacyverklaring.
Cookies uitschakelen