Normcertificering

Wij bieden je een breed pakket aan dienstverlening op het gebied van advies en begeleiding, training en opleiding en het afnemen van (interne) audits voor normcertificeringen, schema’s en richtlijnen (zoals BRL). 

​Hierbij valt te denken aan:

  • ISO-9001:2008; kwaliteit;
  • VCA-certificering; veiligheid;
  • HACCP; voedselveiligheid;
  • AEO-douane certificering;
  • TAPA; certificering van beveiliging van transport, opslag en distributie.

​Kwaliteit: ISO-9001:2008

Internationale kwaliteitsnorm, die wordt toegepast over de hele wereld. Met het invoeren hiervan kan meer efficiency worden bereikt alsmede een hoge mate van klanttevredenheid. In de norm zijn eisen opgenomen op het gebied van:
  • Beleid en doelstellingen;
  • Directiebeoordeling;
  • Wet- en regelgeving;
  • Gedocumenteerd managementsysteem (kwaliteitshandboek);
  • Taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden;
  • Competentie van mensen;
  • Ter beschikking stellen van middelen, zoals opleidingen, machines, gereedschappen, computers etc.;
  • Borging en bewaking van processen; hoe worden de processen uitgevoerd en op welke wijze wordt gemeten of het goed gaat en welke maatregelen worden genomen als het niet goed gaat;
  • Continue verbetering door het registreren van klachten en afwijkingen en het periodiek toetsen van de organisatie door middel van interne audits;
  • Product- en dienstverlening;
  • Klanttevredenheid;
  • Leveranciers en subcontractors;

​Veiligheid; VCA* en VCA**

Veiligheid en goede arbeidsomstandigheden zijn tegenwoordig niet meer weg te denken. Veel opdrachtgevers stellen minimaal als eis dat werknemers een VCA diploma hebben (basis of VOL-VCA) en steeds meer opdrachtgevers eisen dat de organisatie VCA is gecertificeerd. VCA staat voor VGM (veiligheid, gezondheid, milieu) checklijst aannemers. Hierin zijn twee niveaus te onderscheiden: VCA* en VCA**. Daarnaast is er de VCU, speciaal voor uitzendorganisaties en detacheringbureaus.

Lees meer

  • Aangescherpte richtlijnen reanimatie en hulpverlening tijdens de Corona COVID-19 pandemie
    Aangescherpte richtlijnen reanimatie en hulpverlening tijdens de Corona COVID-19 pandemie
    Steeds meer hulpverleners vragen zich af hoe ze in deze tijd tijdens de COVID-19 crisis nog hulp kunnen verlenen. Lees snel verder.
  • Tips voor het organiseren van een toolboxmeeting
    Tips voor het organiseren van een toolboxmeeting
    Het succes van een goede toolboxmeeting zit in het bespreekbaar maken van werksituaties die impact hebben op de veiligheid en gezondheid van iedereen op de werkvloer. Een toolbox begin je met het bewust maken van onveilig werken en sluit je af met concrete afspraken die iedereen naleeft om veilig en gezond te werken. 
  • Wat is een toolboxmeeting?
    Wat is een toolboxmeeting?
    Met het inzetten van een toolboxmeeting kun je het veiligheidsbewustzijn binnen je organisatie en de veiligheid op de werkplek vergroten. Maar wat is nou precies een toolboxmeeting en wanneer en waarom zet je het in?  
  • Tips voor het verhogen van het veiligheidsbewustzijn op de werkvloer
    Tips voor het verhogen van het veiligheidsbewustzijn op de werkvloer
    Als BHV-team ben je bewust van veiligheid op de werkvloer. Maar hoe krijg je veiligheid onder de aandacht van iedereen op de werkvloer? Bekijk hieronder onze tips en kijk wat past bij en werkt binnen jullie organisatie.
  • Veiligheid maak je samen met de nieuwe Veiligheidsgame van BHV.NL
    Veiligheid maak je samen met de nieuwe Veiligheidsgame van BHV.NL
    Bedrijven die veiligheid hoog in het vaandel hebben staan weten: veiligheid maak je samen. Het is niet alleen de verantwoordelijkheid van bhv’ers en leidinggevenden. Iedere werknemer draagt zijn steentje bij. Daarom introduceert BHV.NL de Veiligheidsgame, een leuke en effectieve manier om het veiligheidsbewustzijn onder werknemers te vergroten.
  • taken en verantwoordelijkheden van een BHV'er
    taken en verantwoordelijkheden van een BHV'er
    Een goed georganiseerde bedrijfsnoodorganisatie is sterk afhankelijk van de kennis en kunde van de BHV’ers in een organisatie. 
  • De reden waarom je BHV'er wil worden!
    De reden waarom je BHV'er wil worden!
    Bedrijven zijn verplicht om de veiligheid te waarborgen en bedrijfshulpverlening goed geregeld te hebben. Om deze reden is een organisatie altijd blij met een medewerker die BHV’er wil worden want dan voldoet zij aan de wettelijke verplichting. Maar 
  • De werking van het BHV-team
    De werking van het BHV-team
    BHV’ers zijn opgeleid om te handelen in geval van calamiteiten, maar opleiden alleen is niet voldoende. Hoe zorg je nou voor een goed werkend, op elkaar ingespeeld en actief en betrokken BHV-team? 
  • BHV: dat wil je toch geregeld hebben?
    BHV: dat wil je toch geregeld hebben?
    Wij vinden het de normaalste zaak van de wereld dat veiligheid voor je werknemers, bezoekers en klanten goed geregeld is, omdat wij hier dagelijks mee bezig zijn. Helaas merken wij dat er nog veel onduidelijkheid is over welke verplichtingen je als organisatie hebt.

info@bhv.nl

024 373 09 77
Bel ons terug
.
BHV.NL maakt gebruik van cookies om het bezoek aan onze website gemakkelijk te maken. Daarnaast vind je sneller wat je zoekt en bieden we jou relevante informatie. Door op 'OK' te klikken ga je hiermee akkoord. Klik hier voor de instellingen, meer informatie en onze privacyverklaring.
Cookies uitschakelen