Een leven lang leren? Dan accrediteren!
Steeds meer bedrijven en organisaties onderschrijven het belang van een leven lang leren. Dat geldt ook voor ons bij BHV.NL. Want als je er goed over nadenkt, is een leven lang leren natuurlijk volkomen normaal: het kan toch niet zo zijn dat je stopt met leren als je van school komt? Wie van ons wil zich laten behandelen door een arts of verzorgen door een verpleegkundige die al jaren niets nieuws meer hebben geleerd? Nou dan!
Veruit de meeste branches waarin het ‘leven lang leren’ concept ingevoerd is, werken met PE-punten. PE staat voor Permanente Educatie, zoals een leven lang leren ook wel genoemd wordt. Om hun kennis en vaardigheden, en daarmee hun kwaliteit en waarde, op peil te houden, moeten professionals een minimaal aantal PE-punten per jaar behalen. PE-punten worden toegekend aan trainingen die door onafhankelijke accreditatie-bureaus zijn gekeurd en goed bevonden. Zo kan de kwaliteit van deze trainingen 100% gegarandeerd worden.
Goed te weten dat er inmiddels ook een aantal trainingen van BHV.NL geaccrediteerd is en dat er PE-punten mee kunnen worden verdiend: onze twee-daagse Basis BHV, Blended Basis BHV, Herhaling BHV, Ontruimingsoefeningen en de Workshop Reanimatie + AED bijvoorbeeld. Daar zijn diverse accreditatiebureaus bij betrokken, waaronder: Accreditatiebureau Kwaliteitsregister V&V, Register Zorgprofessionals, Doktersassistenten (CADD van de NVDA) en het Accreditatie Bureau Algemene Nascholing (ABAN).
Wij zijn blij met deze accreditaties omdat ze tegemoetkomen aan de vraag van veel van onze klanten. En omdat wij hiermee ook de erkenning hebben gekregen dat onze trainingen voldoen aan de hoge standaarden van de accreditatiebureaus en kwaliteitsregisters.
Goed te weten dat er inmiddels ook een aantal trainingen van BHV.NL geaccrediteerd is en dat er PE-punten mee kunnen worden verdiend: onze twee-daagse Basis BHV, Blended Basis BHV, Herhaling BHV, Ontruimingsoefeningen en de Workshop Reanimatie + AED bijvoorbeeld. Daar zijn diverse accreditatiebureaus bij betrokken, waaronder: Accreditatiebureau Kwaliteitsregister V&V, Register Zorgprofessionals, Doktersassistenten (CADD van de NVDA) en het Accreditatie Bureau Algemene Nascholing (ABAN).
Wij zijn blij met deze accreditaties omdat ze tegemoetkomen aan de vraag van veel van onze klanten. En omdat wij hiermee ook de erkenning hebben gekregen dat onze trainingen voldoen aan de hoge standaarden van de accreditatiebureaus en kwaliteitsregisters.
Accreditatiebureau | Geaccrediteerde cursussen |
Accreditatiebureau Kwaliteitsregister V&V en Register Zorgprofessionals |
|
Doktersassistenten (CADD van de NVDA) | |
Accreditatie Bureau Algemene Nascholing (ABAN) |
Staat de opleiding die of het accreditatiebureau dat voor jou relevant is er niet bij, neem dan contact met ons op. Wij spreken de mogelijkheden om hem te laten accrediteren graag met je door. Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan of neem direct telefonisch contact met ons op via 024 373 09 77.
Lees meer
-
Ploegleider versus coördinator: wie doet wat precies?Een BHV-organisatie bestaat vaak uit meerdere rollen. Zo heb je naast de BHV’ers en een Hoofd-BHV, ook een coördinator en ploegleider. Maar wat is nu precies het verschil tussen die twee? Tijd om de taken en verantwoordelijkheden op een rijtje te zetten. Zo kun je meteen checken of dit iets voor jou is!
-
Taken & verantwoordelijkheden binnen de bedrijfsnoodorganisatieDe bedrijfsnoodorganisatie bestaat uit een team van medewerkers die zich graag inzetten voor de veiligheid
van de organisatie. Dit houdt in de preventie van bedrijfsongevallen, het coördineren van een ontruiming, het
verzorgen van essentiële communicatie tijdens noodsituaties en adequaat reageren bij ongevallen. Om dit alles effectief te organiseren zijn er verschillende rollen met specifieke verantwoordelijkheden vastgesteld. Die zijn noodzakelijk voor een goed functionerende bedrijfsnoodorganisatie en een optimale samenwerking van het
team, medewerkers en eventuele hulpdiensten. -
5 tips voor het werven van BHV’ers internAls werkgever wil je de BHV-organisatie goed op orde hebben. Dat is tenslotte jouw verantwoordelijkheid. Bovendien wil je dat medewerkers en bezoekers veilig zijn, ook in het geval van een calamiteit. Denk aan een ongeval, brand of iemand die onwel wordt. Om in die allereerste cruciale minuten accuraat op te treden, heb je bedrijfshulpverleners (BHV’ers) nodig. Maar, hoe motiveer je collega’s om die rol op zich te nemen? Een uitdaging waarmee veel bedrijven worstelen. Wij delen tips!
-
Hesjes voor de bedrijfsnoodorganisatie: Hoe zit dat?Bedrijfshulpverlening is een belangrijk onderdeel van de veiligheid op de werkvloer in Nederland. (Hoofd-)BHV’er, en ploegleiders en zijn getrainde medewerkers die bij een noodsituatie zoals brand, ontruiming, of een medisch incident, direct kunnen ingrijpen om de veiligheid van andere werknemers te waarborgen. Een belangrijk aspect van de herkenbaarheid en effectiviteit van de bedrijfsnoodorganisatie is het dragen van een hesje in een specifieke kleur. In dit artikel beschrijven we de kleuren van hesjes, wat er precies verplicht is, en welke kleur geassocieerd wordt met verschillende rollen binnen de bedrijfsnoodorganisatie.
-
10x handige hulpmiddelen voor BHV-teams bij een ontruimingWhoooop. Het alarm in het bedrijfspand gaat loeiend af. Tijd voor de getrainde BHV’ers om te gaan ontruimen. De slow whoop, noodverlichting, vluchtwegaanduiding en verzamelplaats zijn meestal wel aanwezig. Maar wist je dat er nog meer handige hulpmiddelen zijn die de taak van BHV’ers tijdens een ontruiming een stuk makkelijker maken? We delen ze hier met je!
-
Schaafwond? Een kusje erop helpt niet altijd, lees daarom deze tips!In je kinderjaren heb je vast wel eens een schaafwond opgelopen. Een kusje erop van je moeder of vader kon de ergste pijn verzachten. Maar voor een goede behandeling van schaafwonden is meer nodig dan alleen dat. We vertellen je graag wat erbij komt kijken.
-
Vechten, vluchten of bevriezen: hoe reageer jij als BHV’er op angst?Iedereen reageert anders op angst. Maar hoe reageer jij in een noodsituatie? Gelukkig kun je deze automatische reacties trainen door noodsituaties regelmatig te oefenen. Het resultaat? Minder kans op bevriezen, aarzeling of paniek en meer zekerheid in handelen.